>>Tentang Fityah<<

~Fata mengenali Allah menyedari tanggungjawabnya menunaikan amanah hanya mengharapkan syurga yang hakiki @},'--

Saturday, June 10, 2006

...continued...(episod 2)

Ana ada terbaca dalam satu buku, Dr Yusuf Al-Qardhawy, cerita pasal pendidikan anak-anak dia. Hanya seorang anaknya yang menyambung pelajaran dalam bidang syariah secara khusus. Yang lain meneruskan pembelajaran di Amerika dalam bidang-bidang sains macam kimia dan fizik.
~ Apa komen dia bila ditanya orang ramai tentang pendidikan anak-anak dia?
~ (Ana olah sikit dialog dia) : "saya tak kisah anak saya meneruskan pelajaran dalam mana-mana bidang, dan saya tiada kecenderungan untuk menyuruh mereka meniru saya, kerana bagi saya, ilmu itu tidak seharusnya dipecah-pecahkan, hanya terpengaruh dengan pemikiran sekular barat, kita umat Islam tercicir banyak kebijaksanaan kita.."

Something to ponder....?

kita cerita lagi nanti....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home