>>Tentang Fityah<<

~Fata mengenali Allah menyedari tanggungjawabnya menunaikan amanah hanya mengharapkan syurga yang hakiki @},'--

Tuesday, October 03, 2006

~ Month of Ramadhan...Month Of Change ~

Kita pasti biasa terbaca di suratkhabar, apa celebrity-celebrity terkenal ingin lakukan di bulan Ramadhan. Ada yang bercadang mengurangkan kegiatan luar, ada yang ingin meluangkan lebih masa bersama anak-anak yatim, dan tak kurang juga ada yang bercadang mencari pendapatan tambahan (macam tak pernah cukup) dengan berniaga.

Biasa juga kita lihat di saluran-saluran televisyen, hampir 70% intisari rancangan diubah sempena Ramadhan. Dipenuhkan dengan rancangan-rancangan yang berorientasikan Ramadhan. Wallahu'alam, untuk keuntungan atau memang untuk memuliakan.

Suasana masyarakat juga banyak berubah. Masjid dan surau malamnya penuh, ada juga yang dibuka 24 jam, waktu petang 'jam' lebih awal, semuanya bergegas pulang untuk santap berbuka dengan keluarga, rakan-rakan, dan teman-teman masing-masing. Mungkin disebabkan jadual makan yag berubah, mungkin juga sebab jadual sekolah dan office berubah, dan boleh jadi juga, sebab musuh nombor satu sudah kena rantai.

Pendek kata, banyak yang berubah. Sebab itukah boleh kita gelar Ramadhan dengan bulan perubahan? Atau ada yang terselit di celah gelaran itu? Dan, yang manakah yang sebenarnya terselit?

Any Comment??

0 Comments:

Post a Comment

<< Home