>>Tentang Fityah<<

~Fata mengenali Allah menyedari tanggungjawabnya menunaikan amanah hanya mengharapkan syurga yang hakiki @},'--

Thursday, April 17, 2008

Paksaan 2

Sedang jam hampir menunjukkan pukul 2 pagi, Said Saad Abdul Abi Maggi sedang berdebar-debar me menunggu ketibaan kereta yang akan membawanya pergi jauh dari daerah yang bergolak ini. Mimpi n berdasarkan maklumat yang sampai kepadanya, bahawa tentera rejim akan datang menggempur kediamany kediamannya kerana pihak rejim telah dapat mengenal pasti bahawa Said adalah pereka bom kepada tentera pasukan be pemberontak. Bom-bom yang dihasilkan oleh sai Said begitu merbahaya kerana ,ke ia telah mengorbankan 1/3 dari pil tem tentera dari pihak rejim. Disebabkan inilah inilah, beliau hendak dibunuh oleh pihak rejim.

Tepat pukul 2, waktu perkara waktu yang dinantikan, telah sampai. Kereta yang dinantikan telah sampai. Kegembiraan yang dialaminya tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Ketika dalam perjalanan ke ke kereta tersebut, tiba-tiba Ziooommm....... Bom!!!! ker Kereta yang baru sampai tadi meletup disertai dengan dentuman bunyi yang memekakkan

oleh Syafiq B Aref
Surau Ansar, Damai



Komen Saya: mungkin kerana menggunakan pen dan kertas, Syafiq tidak dapat memadamkan perkataan yang ingin dipadam. saya hanya menyalin semula setiap bentuk tulisannya. Jika Syafiq berminat menulis kisah-kisah palestin, saya sarankan Syafiq ambil tulisan ini dan perdalamkan lagi olahannya. mungkin karisma-international berminat untuk bukukan... kisah ini menarik, jika ada penamat tentu lebih menarik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home